Menu

Reflektory adaptacyjne – porównanie cen i funkcji [Insignia, Superb i Passat]

27 marca 2018    /    Kupujemy samochód, Porady motoryzacyjne

Reflektory adaptacyjne to już nie tylko opcja w klasie premium. Coraz więcej producentów decyduje się na ich wprowadzenie – możemy w nie doposażyć na przykład Opla Insignię czy Skodę Superb. Ich cena potrafi jednak mocno zaskoczyć. Sprawdzamy więc, co dokładnie oferują i ile trzeba za nie dopłacić.

Co potrafią adaptacyjne reflektory?

Ten rodzaj świateł to zdecydowanie więcej niż automatyczne przełączanie na światła drogowe – są to niesamowicie złożone systemy. Dzięki współpracy z innymi elementami w samochodzie (czujniki, nawigacja, kamery) są w stanie dopasować zasięg i szerokość wiązki światła do zmienającego się otoczenia oraz prędkości. Wycinają jadące z naprzeciwka samochody, żeby nie oślepiać ich kierowców, są skrętne i doświetlają zakręty.

Przyjrzymy się bliżej, co dokładnie oferują producenci – Opel, Skoda i Volkswagen – w swoich flagowych modelach.

Opel Insignia

Insignię możemy doposażyć w reflektory matrycowe IntelliLux. Reflektor wyposażony jest w 16 segmentów LED, z których każdy skierowany jest na inny obszar przed autem. Współpracują z kamerą i na podstawie otrzymywanych od niej sygnałów potrafią wyłączać i włączać się niezależnie od siebie, na przykład żeby wyciąć nadjeżdżający z naprzeciwka samochód. Po wyjechaniu z obszaru zabudowanego automatycznie przełączają się na światła drogowe (co istotne relflektory te nie potrzebują nawigacji – to system rozpoznawania znaków drogowych wie, że opuściliśmy już teren zabudowany).

IntelliLuxy w Insignii to druga generacja tych reflektorów – pierwsza w nich dostępna była w Astrze V. Obecnie diód LED jest dwa razy więcej (po 16 na reflektor), co ma się przyczyniać do płynniejszego i szybszego przejścia między trybami. Mają zasięg do 400m.

Koszt tych reflektorów w Insignii Grandsport zależy od wybranej wersji wyposażenia. Są one dostępne dopiero od wersji Innovation (dopłata 6 450 zł), natomiast oferowane są w standardzie w wersji Elite.

W pakiecie z kamerą cofania i ładowarką bezprzewodową do telefonu w podłokietniku kosztują 6 950 zł dla Innovation.

Skoda Superb

W Skodzie nie ma jeszcze tak kompleksowego rozwiązania jak IntelliLuxy w Oplu. Trzeba osobno dokupić reflektory z funkcją adaptacji oraz Smart Light Assist.

Biksenonowe reflektory przednie z funkcją adaptacji świateł AFS, ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED – funkcja adaptacji świateł działa tu w 3 trybach:

  1. pozamiejskim (przy prędkościach 0-15 km/h i 50-90 km/h: moduły świateł przednich zachowują początkowe ustawienie);
  2. miejskim (przy prędkościach 15-50 km/h: wiązka światła jest szersza i krótsza, aby zapewniśc lepszą widoszność na chodnikach i skrzyżowaniach);
  3. autostradowym (przy prędkościach powyżej 90 km/h): następuje tu obrócenie lewego modułu ku górze i w lewo, prawy natomiast unosi się ku górze – celem jest tu poprawienie widoczności na obydwa pasy ruchu o dalekim zasięgu.

Smart Light Assist – Analizuje ruch na drodze za pomocą kamery. Po zmroku możemy jechać cały czas na światłach drogowych, a pojazd jadący z naprzeciwka zostanie wycięty, dzięki czemu jego kierowca nie zostanie oślepiony. Pozostała część drogi, w tym pobocze, dalej pozostaną bardzo dobrze oświetlone.

Same reflektory AFS są dostępne w standardzie w wersjach Ambition, Style i L&K. W wersji Active trzeba za nie dopłacić 4 700 zł. Funkcja Smart Light Assist w standardzie montowana jest jednie w L&K. Nie jest w ogóle dostępna w najniższym Active, natomiast wymaga dopłaty w Ambition (3 000 zł) i Style (2 200 zł).

Volkswagen Passat

W przypadku Volksawagena mamy sytuację podobną do Skody – brak kompleksowych reflektorów matrycowych. Aby zapewnić sobie najlepsze oświetlenie należy do podstawowego wyposażenia dołożyć reflektory LED Top oraz system Dynamic Light Assist – automatyczne światła drogowe (odpowiednik Smart Light Assist w Skodzie).

Reflektory LED Top z połączenu z Dynamic Light Assist zapewniają doskonałe oświetlenie drogi. W praktyce, po zmroku system ten umożliwa ciągłą jazdę na światłach drgowych – gdy wjedziemy w teren zabudowany światła zostaną przełączone na mijania. Poza terenem zabudowanym jadące z naprzeciwka pojazdy zostaną wycięte. Reflektory te zapewniają statyczne doświetlanie zakrętów do 40 km/h, natmiast dynamiczne doświetlanie realizowane jest w pełnym zakresie prędkości.

Reflektory LED Top nie są dostępne w najniższych wersjach (City, Trendline), natomiast w pozostałych (Comfortline i Highline) trzeba dopłacić 6 040 zł. Dodatkowo konieczne jest doposażenie auta w reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlenia zakrętów – dodatkowe 750 zł w Comfortline, w standardzie w Highline. System Dynamic Light Assist, podobnie jak LED Top, dostępny jest dopiero od wersji Comortline i kosztuje 1 640zł.

Sumarycznie zestaw ten da wersji Comfortline kosztuje 8 430 zł, a dla Highline 7 680zł.

Warto tu rozważyć pakiet Business, za który trzeba dopłacić odpowiednio 4 290 zł (Comfortline) i 3 690 zł (Highline). W pakiecie tym, oprócz poryższego zestawu (LED Top + Dynamic Light Assist + Reflektory przeciwmgielne), dostajemy także system rozpoznawania znaków drogowych, nawigację oraz, w przypadku Highline, dodatkowo bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu.

Przeczytaj także

Na co uważać w umowach najmu długoterminowego?

Czy oferta, którą prezentujemy Klientowi powinna być prosta i przejrzysta? Zawsze wydawało nam się, że odpowiedź na to pytanie jest tylko jedna: TAK. Jednak jak się okazuje, nie wszyscy tak sądzą.

13 maja 2020

Jak kupić auto nie wychodząc z domu?

Coraz więcej dealerów przestawia się na działalność online. Dla nas to żadna nowość! Samochody sprzedajemy przez internet od kilku lat. Przeczytajcie, jak to działa!

4 kwietnia 2020

Odbiór auta w dobie koronawirusa

Koronawirus wpłynął na każdy aspekt naszego życia. Każdy ogranicza wyjścia z domu do minimum. Kiedy zamawiałeś auto, pewnie przez myśl Ci nie przeszło, że taka sytuacja może mieć miejsce. No ale auto przyjechało do salonu i trzeba je odebrać. Jak wygląda wizyta w salonie w czasach pandemii?

20 marca 2020

Droższe samochody od 2020 roku

Od 1 stycznia 2020 roku zaczynają obowiązywać nowe zaostrzone przepisy dotyczące emisji CO2. Za ich niespełnienie producenci samochodów będą płacić kary, które finalnie wpłyną na wyższą cenę samochodu.

18 października 2019

Wpłata własna i kaucja – czy zawsze są konieczne?

Oczywiście, że nie! Z tego krótkiego wpisu dowiecie się, czym różnią się wpłata własna i kaucja oraz kiedy mogą się pojawić.

21 sierpnia 2019

Auta do 1000 zł

Przygotowaliśmy dla Was propozycję aut do 1000 zł netto miesięcznie w wynajmie długoterminowym.

10 lipca 2019

Podsumowanie I półrocza 2019

Dopiero co wrzucaliśmy podsumowanie I kwartału, a tu już czas na podsumowanie półrocza ? Poniżej znajdziecie infografikę przedstawiającą nasze wyniki od stycznia do czerwca 2019. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za zaufanie ???

5 lipca 2019

Wynajem długoterminowy a wykup samochodu

Często Klienci pytają nas, czy auto można wykupić na koniec umowy. Oczywiście, że tak! Ale są też inne możliwości. O nich poniżej.

18 czerwca 2019

Podsumowanie I kwartału 2019

Pierwszy kwartał 2019 roku już za nami! Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie tego okresu. Tym razem zamiast dużej ilości tekstu, przygotowaliśmy dla Was przyjemną dla oka infografikę.  

1 kwietnia 2019

Auto w abonamencie a wypadek samochodowy

Przeglądasz oferty, wybierasz auto, dopinasz formalności i wreszcie odbierasz wyczekany samochód. Pokonujesz pierwsze kilometry ciesząc się z nowego nabytku. A tu nagle… BUM! Kolizja. Nie brzmi to jak historia marzeń. A taka właśnie sytuacja spotkała naszego Klienta w zeszłym miesiącu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa wynajmu zostaje rozwiązana? Czym teraz jeździć? Na przykładzie […]

20 marca 2019

Wynajem długoterminowy dla osób fizycznych

Wprawdzie na wynajem długoterminowy najczęściej decydują się przedsiębiorstwa, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tej opcji skorzystały także osoby prywatne. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawana pytania przez naszych Klientów indywidualnych odnośnie wynajmu długoterminowego.

7 lutego 2019

Utrata wartości samochodu

Kupując nowy samochód musimy liczyć się z utratą jego wartości. Mówi się, że tuż po wyjechaniu z salonu auto traci na wartości ok 10%. Po 3 latach użytkowania nasz samochód warty jest nawet połowę mniej – w zależności od modelu. Co więc wpływa na utratę wartości auta i które modele najlepiej trzymają cenę?  

17 stycznia 2019

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Wynajem długoterminowy staje się coraz bardziej popularny. Ale być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku – od złożenia wniosku po odbiór samochodu.

4 grudnia 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem (niektóre auta dowozimy bezpłatnie pod wskazany adres). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona itp. […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018