Menu

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

18 października 2018    /    Porady motoryzacyjne

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem (niektóre auta dowozimy bezpłatnie pod wskazany adres). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona itp. Nie inaczej jest z samochodem. Na co więc zwrócić uwagę, gdy po auto nie jedziemy do salonu samochodowego, tylko ono samo do nas przyjeżdża? (uwaga, śmieszny żart – w końcu to SAMOchód, ha ha ha)

Sprawdź czy auto nie jest uszkodzone

Pierwszy punkt – najbardziej oczywisty. Musimy dokładnie sprawdzić, czy samochód na pewno nie ma żadnych uszkodzeń. Wprawdzie auto jest całkiem nowe, ale w transporcie zdarzają się różne wypadki – kamyczek tu, kamyczek tam.

Dokładnie sprawdź więc:

  • szyby (czy nie mają pęknięć, rys, odprysków, itp.)
  • lakier (pod kątem wgnieceń, rys, odprysków, itp.)
  • felgi i inne elementy zewnętrzne, np. lusterka (czy nie ma obcierek, rys, itp.)

Jeśli auto posiada jakiekolwiek, nawet najmniejsze, uszkodzenia – koniecznie zgłoś je podczas odbioru.

Gdy uszkodzenia są drobne, zostają zapisane w protokole zdawczo-odbiorczym. Wówczas pod koniec trwania umowy, przy zdawaniu samochodu, mamy dowód, że to nie my ponosimy odpowiedzialność za opisane wady więc nie zostaniemy obciążeni żadnymi dodatkowymi kosztami.

Co w przypadku, gdy uszkodzenie jest poważniejsze, np. auto zostaje porządnie wgniecione podczas ściągania z lawety? Wtedy auta nie przyjmujemy i prosimy o dostawę nowego, nieuszkodzonego egzemplarza. W takiej sytuacji kontaktujemy się też z osobą odpowiedzialną za naszą sprzedaż po stronie firmy wynajmującej. Podobnie, gdy przyjedzie do nas auto, którego specyfikacja nie do końca zgadza się z zamówieniem – miał być szpanerski kabriolet, a przyjeżdża rodzinne kombi (w końcu pomyłka zdarzyć się może każdemu). Odmawiamy przyjęcia samochodu i żądamy dostawy właściwego modelu.

Sprawdź numer VIN

Na placu u dealera stoi czasem kilkanaście takich samych aut – ten sam model, ten sam kolor. Może się więc zdarzyć, że na lawetę zostanie zapakowany inny samochód niż ten, który zamawialiśmy. Wprawdzie mało to prawdopodobne, ale nie zaszkodzi się upewnić 🙂 Warto zatem sprawdzić numer VIN i upewnić się, że przyjechał do nas właściwy egzemplarz.

Sprawdź czy wyposażenie jest kompletne

Od dostawcy dostaniesz protokół odbioru. Sprawdź dokładnie, czy auto jest wyposażone we wszystkie elementy opisane w protokole. Warto upewnić się, że nie brakuje np.:

  • dodatkowych dywaników
  • apteczki
  • kamizelki
  • trójkąta
  • koła zapasowego
  • lewarka
  • gaśnicy

Sprawdź polisę ubezpieczeniową

W ratę każdego zakupionego u nas auta w wynajmie długoterminowym wliczone jest ubezpieczenie OC, AC, Assistance i NNW. Sprawdź, czy do dowodu rejestracyjnego dołączone jest potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia. Wprawdzie nie ma już obowiązku wożenia ze sobą polisy ubezpieczeniowej, ale warto upewnić się, że jesteśmy ubezpieczeni.

Przeczytaj także

Na co uważać w umowach najmu długoterminowego?

Czy oferta, którą prezentujemy Klientowi powinna być prosta i przejrzysta? Zawsze wydawało nam się, że odpowiedź na to pytanie jest tylko jedna: TAK. Jednak jak się okazuje, nie wszyscy tak sądzą.

13 maja 2020

Jak kupić auto nie wychodząc z domu?

Coraz więcej dealerów przestawia się na działalność online. Dla nas to żadna nowość! Samochody sprzedajemy przez internet od kilku lat. Przeczytajcie, jak to działa!

4 kwietnia 2020

Odbiór auta w dobie koronawirusa

Koronawirus wpłynął na każdy aspekt naszego życia. Każdy ogranicza wyjścia z domu do minimum. Kiedy zamawiałeś auto, pewnie przez myśl Ci nie przeszło, że taka sytuacja może mieć miejsce. No ale auto przyjechało do salonu i trzeba je odebrać. Jak wygląda wizyta w salonie w czasach pandemii?

20 marca 2020

Droższe samochody od 2020 roku

Od 1 stycznia 2020 roku zaczynają obowiązywać nowe zaostrzone przepisy dotyczące emisji CO2. Za ich niespełnienie producenci samochodów będą płacić kary, które finalnie wpłyną na wyższą cenę samochodu.

18 października 2019

Wpłata własna i kaucja – czy zawsze są konieczne?

Oczywiście, że nie! Z tego krótkiego wpisu dowiecie się, czym różnią się wpłata własna i kaucja oraz kiedy mogą się pojawić.

21 sierpnia 2019

Auta do 1000 zł

Przygotowaliśmy dla Was propozycję aut do 1000 zł netto miesięcznie w wynajmie długoterminowym.

10 lipca 2019

Podsumowanie I półrocza 2019

Dopiero co wrzucaliśmy podsumowanie I kwartału, a tu już czas na podsumowanie półrocza ? Poniżej znajdziecie infografikę przedstawiającą nasze wyniki od stycznia do czerwca 2019. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za zaufanie ???

5 lipca 2019

Wynajem długoterminowy a wykup samochodu

Często Klienci pytają nas, czy auto można wykupić na koniec umowy. Oczywiście, że tak! Ale są też inne możliwości. O nich poniżej.

18 czerwca 2019

Podsumowanie I kwartału 2019

Pierwszy kwartał 2019 roku już za nami! Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie tego okresu. Tym razem zamiast dużej ilości tekstu, przygotowaliśmy dla Was przyjemną dla oka infografikę.  

1 kwietnia 2019

Auto w abonamencie a wypadek samochodowy

Przeglądasz oferty, wybierasz auto, dopinasz formalności i wreszcie odbierasz wyczekany samochód. Pokonujesz pierwsze kilometry ciesząc się z nowego nabytku. A tu nagle… BUM! Kolizja. Nie brzmi to jak historia marzeń. A taka właśnie sytuacja spotkała naszego Klienta w zeszłym miesiącu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa wynajmu zostaje rozwiązana? Czym teraz jeździć? Na przykładzie […]

20 marca 2019

Wynajem długoterminowy dla osób fizycznych

Wprawdzie na wynajem długoterminowy najczęściej decydują się przedsiębiorstwa, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tej opcji skorzystały także osoby prywatne. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawana pytania przez naszych Klientów indywidualnych odnośnie wynajmu długoterminowego.

7 lutego 2019

Utrata wartości samochodu

Kupując nowy samochód musimy liczyć się z utratą jego wartości. Mówi się, że tuż po wyjechaniu z salonu auto traci na wartości ok 10%. Po 3 latach użytkowania nasz samochód warty jest nawet połowę mniej – w zależności od modelu. Co więc wpływa na utratę wartości auta i które modele najlepiej trzymają cenę?  

17 stycznia 2019

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Wynajem długoterminowy staje się coraz bardziej popularny. Ale być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku – od złożenia wniosku po odbiór samochodu.

4 grudnia 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem (niektóre auta dowozimy bezpłatnie pod wskazany adres). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona itp. […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018