Menu

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

18 października 2018    /    Porady motoryzacyjne

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona itp. Nie inaczej jest z samochodem. Na co więc zwrócić uwagę, gdy po auto nie jedziemy do salonu samochodowego, tylko ono samo do nas przyjeżdża? (uwaga, śmieszny żart – w końcu to SAMOchód, ha ha ha)

 

Sprawdź czy auto nie jest uszkodzone

Pierwszy punkt – najbardziej oczywisty. Musimy dokładnie sprawdzić, czy samochód na pewno nie ma żadnych uszkodzeń. Wprawdzie auto jest całkiem nowe, ale w transporcie zdarzają się różne wypadki – kamyczek tu, kamyczek tam.

Dokładnie sprawdź więc:

  • szyby (czy nie mają pęknięć, rys, odprysków, itp.)
  • lakier (pod kątem wgnieceń, rys, odprysków, itp.)
  • felgi i inne elementy zewnętrzne, np. lusterka (czy nie ma obcierek, rys, itp.)

Jeśli auto posiada jakiekolwiek, nawet najmniejsze, uszkodzenia – koniecznie zgłoś je podczas odbioru.

Gdy uszkodzenia są drobne, zostają zapisane w protokole zdawczo-odbiorczym. Wówczas pod koniec trwania umowy, przy zdawaniu samochodu, mamy dowód, że to nie my ponosimy odpowiedzialność za opisane wady więc nie zostaniemy obciążeni żadnymi dodatkowymi kosztami.

Co w przypadku, gdy uszkodzenie jest poważniejsze, np. auto zostaje porządnie wgniecione podczas ściągania z lawety? Wtedy auta nie przyjmujemy i prosimy o dostawę nowego, nieuszkodzonego egzemplarza. W takiej sytuacji kontaktujemy się też z osobą odpowiedzialną za naszą sprzedaż po stronie firmy wynajmującej. Podobnie, gdy przyjedzie do nas auto, którego specyfikacja nie do końca zgadza się z zamówieniem – miał być szpanerski kabriolet, a przyjeżdża rodzinne kombi (w końcu pomyłka zdarzyć się może każdemu). Odmawiamy przyjęcia samochodu i żądamy dostawy właściwego modelu.

 

Sprawdź numer VIN

Na placu u dealera stoi czasem kilkanaście takich samych aut – ten sam model, ten sam kolor. Może się więc zdarzyć, że na lawetę zostanie zapakowany inny samochód niż ten, który zamawialiśmy. Wprawdzie mało to prawdopodobne, ale nie zaszkodzi się upewnić 🙂 Warto zatem sprawdzić numer VIN i upewnić się, że przyjechał do nas właściwy egzemplarz.

 

Sprawdź czy wyposażenie jest kompletne

Od dostawcy dostaniesz protokół odbioru. Sprawdź dokładnie, czy auto jest wyposażone we wszystkie elementy opisane w protokole. Warto upewnić się, że nie brakuje np.:

  • dodatkowych dywaników
  • apteczki
  • kamizelki
  • trójkąta
  • koła zapasowego
  • lewarka
  • gaśnicy

 

Sprawdź polisę ubezpieczeniową

W ratę każdego zakupionego u nas auta w wynajmie długoterminowym wliczone jest ubezpieczenie OC, AC, Assistance i NNW. Sprawdź, czy do dowodu rejestracyjnego dołączone jest potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia. Wprawdzie nie ma już obowiązku wożenia ze sobą polisy ubezpieczeniowej, ale warto upewnić się, że jesteśmy ubezpieczeni.

 

 

Przeczytaj także

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018