Menu

Auto w abonamencie a wypadek samochodowy

20 marca 2019    /    Porady motoryzacyjne

Przeglądasz oferty, wybierasz auto, dopinasz formalności i wreszcie odbierasz wyczekany samochód. Pokonujesz pierwsze kilometry ciesząc się z nowego nabytku. A tu nagle… BUM! Kolizja. Nie brzmi to jak historia marzeń. A taka własnie sytuacja spotkała naszego Klienta w zeszłym miesiącu.

Co zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa wynajmu zostaje rozwiązana? Czym teraz jeździć? Na przykładzie historii Pana Mateusza odpowiadamy na te pytania.


 

Klient odebrał auto w Walentynki. Cieszył się nim niecałe 3 tygodnie, bo 5 marca w zaparkowane pod firmą auto wjechał kurier. W pachnącej jeszcze nowością Insigni uszkodzony został cały bok. Mimo że nie wygląda to spektakularnie, w aucie nie dało się otworzyć drzwi kierowcy.

Zgłoszenie szkody i auto zastępcze

 

W takiej sytuacji trzeba oczywiście zgłosić szkodę. Tak też zrobił Pan Mateusz. Po godzinie przyjechało auto zastępcze (tutaj całkiem miła niespodzianka, bo autem zastępczym dla Insigni w tym przypadku okazał się Mercedes klasy C 🙂 ). Uszkodzony samochód został zabrany na lawecie.

 

Odbiór naprawionego samochodu

 

Po tygodniu Insignia była już naprawiona i gotowa do odbioru.

Naprawiony samochód można odebrać we wskazanym przez nas salonie samochodowym (staramy się, żeby naprawa była robiona u lokalnego dealera, w miarę blisko miejsca zamieszkania). Auto może też przyjechać na lawecie pod dom.

 

Udział własny w szkodzie

 

W tym przypadku oczywiście Klient nic nie zapłacił – kolizja nie była z jego winy, więc naprawa została opłacona z OC kuriera.

Ale w sytuacji, gdy to my będziemy winni stłuczki, musimy opłacić udział własny w szkodzie. Niezależnie czy będzie to małe wgniecenie, czy całkowicie skasowany samochód, opłata jest stała. W zależności od pakietu będzie to:

  • 1000 zł – w przypadku najtańszego pakietu Economy
  • 500 zł – pakiet Optimum
  • 0 zł – pakiet Premium

Szczegółowe porównanie pakietów znajdziecie TU.

 

Szkoda całkowita (lub kradzież samochodu)

 

Gdy samochód ulegnie całkowitemu zniszczeniu lub zostanie ukradziony, to umowa jest rozwiązywana. Możemy wtedy zawrzeć następną umowę na takie same auto (o ile jest jeszcze dostępne w ofercie) lub na zupełnie inne.

Jedyny koszt (oprócz ewentualnego opisanego wyżej udziału własnego), jaki musimy ponieść to jedna miesięczna rata (z góry), żeby zamknąć okres rozliczeniowy.

A co z autem zastępczym w takiej sytuacji? Przysługuje ono tylko w przypadku pakietu Premium:

  • przy szkodzie całkowitej – samochód zastępczy do 14 dni
  • przy kradzieży – samochód zastępczy do 30 dni

 

Przeczytaj także

Podsumowanie I kwartału 2019

Pierwszy kwartał 2019 roku już za nami! Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie tego okresu. Tym razem zamiast dużej ilości tekstu, przygotowaliśmy dla Was przyjemną dla oka infografikę.  

1 kwietnia 2019

Auto w abonamencie a wypadek samochodowy

Przeglądasz oferty, wybierasz auto, dopinasz formalności i wreszcie odbierasz wyczekany samochód. Pokonujesz pierwsze kilometry ciesząc się z nowego nabytku. A tu nagle… BUM! Kolizja. Nie brzmi to jak historia marzeń. A taka własnie sytuacja spotkała naszego Klienta w zeszłym miesiącu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa wynajmu zostaje rozwiązana? Czym teraz jeździć? Na przykładzie […]

20 marca 2019

Wynajem długoterminowy dla osób fizycznych

Wprawdzie na wynajem długoterminowy najczęściej decydują się przedsiębiorstwa, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tej opcji skorzystały także osoby prywatne. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawana pytania przez naszych Klientów indywidualnych odnośnie wynajmu długoterminowego.  

7 lutego 2019

Utrata wartości samochodu

Kupując nowy samochód musimy liczyć się z utratą jego wartości. Mówi się, że tuż po wyjechaniu z salonu auto traci na wartości ok 10%. Po 3 latach użytkowania nasz samochód warty jest nawet połowę mniej – w zależności od modelu. Co więc wpływa na utratę wartości auta i które modele najlepiej trzymają cenę?  

17 stycznia 2019

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018