Menu

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

15 listopada 2018    /    Kupujemy samochód, Porady motoryzacyjne

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią się one przede wszystkim obsługą serwisową samochodu (przykładowo w najwyższym pakiecie nie dokładamy ani złotówki za wymianę skrzyni biegów), ale także ceną. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najważniejszych różnic pomiędzy tymi 3 pakietami, żebyście ułatwić nieco decyzję, na który pakiet się zdecydować.

 

Pakiet podstawowy – Economy

 

W skład każdego pakietu wchodzą:

A. Naprawy i przeglądy:

  • Umawianie na przeglądy i naprawy
  • Realizacja napraw i przeglądów

B. Pakiet serwisowy:

  • Przegląd okresowy – części
  • Serwis dodatkowy np. dolewka płynów
  • Wymiana płynu hamulcowego
  • Wymiana filtra paliwa
  • Wymianę świec żarowych / zapłonowych
  • Wymiana płynu chłodzącego
  • Wymiana pompy wody
  • Wymiana oleju silnikowego
  • Wymiana pasków napędowych osprzętu
  • Wymiana rozrządu
  • Wymiana filtra pyłkowego

C. Opony – NIE

D. Ubezpieczenie:

  • Pakiet komunikacyjny AC, OC, NNW
  • Franszyza integralna: 1000 PLN netto
  • Franszyza redukcyjna: 1000 PLN netto

E. Koordynacja likwidacji szkód komunikacyjnych

F. Assistance:

  • Pomoc doraźna na drodze
  • Holowanie do najbliższego serwisu

G. Samochód zastępczy:

  • TAK – dla napraw szkodowych na cały okres naprawy, ale NIE dla napraw mechanicznych.

 

Pakiety wyższe – Optiumum i Premium

 

W zamian za dodatkową opłatę zyskujemy szerszy zakres usług. W skład pakietów Optimum i Premium wchodzą wszystkie punkty wymienione w Economy oraz dodatkowo, w zależności od pakietu:

Pakiet Optimum Pakiet Premium
B. Pakiet serwisowy:
  • Wymiana piór wycieraczek
  • Wymiana klocków/tarcz/bębnów/szczęk hamulcowych
  • Dezynfekcja klimatyzacji
B. Pakiet serwisowy:

 Obejmuje wszelkie przeglądy, wymiany części eksploatacyjnych i naprawy samochodu wynikające z jego normalnej eksploatacji, także po okresie gwarancji, w tym elementy wskazane w Pakiecie Optimum oraz dodatkowo:

  • Pompa hamulcowa
  • Koło zamachowe
  • Skrzynia biegów
  • Sprzęgło
  • Turbosprężarka
  • Wtryskiwacz paliwa
  • Wentylator chłodnicy
  • Przekładnia kierownicza
  • Blok i głowica silnika
  • Komputer pokładowy

 

  C. Opony – TAK
  • Wymiana i przechowywanie
  • Dodatkowy komplet opon (4 szt.)
 C. Opony – TAK
  • Wymiana i przechowywanie
  • Nielimitowana liczba opon
 

D. Ubezpieczenie:

  • Franszyza integralna: 500 PLN netto
  • Franszyza redukcyjna: 500 PLN netto
   

D. Ubezpieczenie:

  • Franszyza integralna: zniesiona
  • Franszyza redukcyjna: zniesiona

 

 

F. Assistance:

  •  Transport użytkownika (tj. kierowcy i pasażerów ubezpieczonego pojazdu) do miejsca zamieszkania
  • Kontynuacja podróży
  • Zakwaterowanie w hotelu
 

F. Assistance:

  • Transport użytkownika (tj. kierowcy i pasażerów ubezpieczonego pojazdu) do miejsca zamieszkania
  • Kontynuacja podróży
  • Zakwaterowanie w hotelu
 

G. Samochód zastępczy:

  • TAK – dla napraw szkodowych na cały okres naprawy
  • TAK – dla napraw mechanicznych, na czas naprawy do 10 dni

 

 

G. Samochód zastępczy:

  • TAK – dla napraw szkodowych na cały okres naprawy
  • TAK – dla napraw mechanicznych, na cały czas naprawy
  • W przypadku szkody całkowitej, samochód zastępczy do 14 dni, przy kradzieży do 30 dni

Jak widać w powyższej tabelce, w skład pakietu serwisowego w wariancie Premium wchodzi dużo więcej elementów. Dodatkowo w najwyższym pakiecie franszyzy są zniesione, co w praktyce oznacza, że nie nie zapłacimy ani grosza w przypadku każdej kolizji, nawet gdy całkowicie rozbijemy samochód. Ostatnia różnica dotyczy samochodu zastępczego – tylko pakiet Premium gwarantuje nam samochód zastępczy w każdej sytuacji – zarówno w przypadku szkody całkowitej, jak i kradzieży.

 

Który pakiet wybrać?

 

Jak zwykle najlepsza odpowiedź: To zależy 🙂 jeśli naszym priorytetem są jak najniższe koszty, wybór jest oczywisty – pakiet Economy.

Pakiet Optimum to pewnego rodzaju kompromis: rata jest nieco wyższa, ale otrzymujemy w zamian dużą wygodę. Nie ponosimy żadnych kosztów w przypadku wymiany części eksploatacyjnych, takich jak klocki, tarcze, hamulce. Dodatkowo zakres usług assistance jest naprawdę szeroki i zwiększa poczucie komfortu podróży. A w przypadku kolizji czy usterki, Optimum gwarantuje nam samochód zastępczy, co jest szczególnie ważne w przypadku samochodów flotowych.

Pakiet Premium to rozwiązanie dla tych, którzy pokonują dużo kilometrów i zależy im na jak najwyższym komforcie.  W przypadku tego wariantu nie płacimy za wymianę nawet tak drogich elementów, jak turbosprężarka czy skrzynia biegów. Nie musimy martwić się także o opony, co jest bardzo istotne przy pokonywaniu dużych przebiegów.

 

Przeczytaj także

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018