Menu

Wybór auta do firmy [case study]

21 czerwca 2018    /    Kupujemy samochód, Porady motoryzacyjne

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

W zeszłym roku zgłosił się do nas wrocławski software house z prośbą o przygotowanie oferty na auto kombi z automatyczną skrzynią biegów w cenie pomiędzy 80 a 100tys zł. I to tyle jeśli chodzi o informacje z ich strony.

Przygotowaliśmy zatem zestawienie najpopularniejszych modeli, które mieliśmy w swojej ofercie. Do kalkulacji trafiły:

  • Opel Astra z silnikiem benzynowym 1.4 150KM oraz dieslem 1.6 136KM
  • Ford Focus z silnikiem benzynowym 1.0 125KM oraz dieslem 1.5 120KM
  • Skoda Octavia z silnikiem benzynowym 1.4 150KM oraz dieslem 1.6 115KM
  • VW Golf z silnikiem benzynowym 1.4 125KM oraz dieslem 1.6 115KM

Chcieliśmy, aby Klient sam zdecydował, co będzie dla niego bardziej opłacalne: diesel czy benzyna, przy szacowanym przebiegu ok. 25.000km rocznie głównie w cyklu pozamiejskim. W tym celu stworzyliśmy proste kalkulacje pozwalające ocenić opłacalność obu silników dla każdego z aut.

I tak dla Opla Astry wyglądało to następująco:

Opel Astra porównanie silnika benzynowego oraz diesla

Ford Focus zaskoczył nas najkrótszym okresem zwrotu różnicy w cenie pomiędzy dieslem a benzyną, natomiast wynika to ze sporego apetytu na paliwo silnika benzynowego.

Ford Focus porównanie silnika benzynowego oraz diesla

Skoda Octavia – jeden z liderów w tej klasie więc po prostu musiał znaleźć się w naszym zestawieniu:

Skoda Octavia porównanie silnika benzynowego oraz diesla

VW Golf – drugi obok Octavii lider rynku w swojej kategorii z najbardziej ekonomicznym w naszym zestawieniu benzyniakiem pod maską:

VW Golf porównanie silnika benzynowego oraz diesla

Teraz czas na gwiazdki użyte w wyliczeniach 🙂 Pierwsza * – dodaliśmy 0,5l spalania na 100km do danych podanych przez producentów. Według naszych testów wynik zużycia paliwa staje się wtedy bliższy realiom. Druga **, to przyjęta cena paliwa na poziomie 5,09zł/l popularnej 95-tki oraz 5,03zł/l oleju napędowego.

Finalnie, Klient zdecydował się na VW Golfa z silnikiem diesla 115KM i skrzynią DSG.

Co zadecydowało o wyborze akurat tego samochodu? Dobry rabat (nasza specjalność 😉), bardzo ekonomiczny silnik diesla, duża przestrzeń i to, że Golf po prostu przypadł naszemu Klientowi do gustu.

W wolnej chwili sprawdź, jak Golf wypadł w naszym teście: Test VW Golfa 

Jeżeli również szukasz samochodu do swojej firmy, a nie masz sprecyzowanego modelu, daj nam znać – przygotujemy podobne zestawienie, jak to powyżej.

Natomiast jeśli już zdecydowałeś się na konkretny samochód skorzystaj z naszego konfiguratora.

Szerokiej drogi!

Przeczytaj także

Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018