Menu

Dlaczego negocjacje w salonach nie działają?

04 listopada 2016    /    Kupujemy samochód, Porady motoryzacyjne

Postanowiłem napisać ten tekst po tym, jak dostałem maila od jednego z Klientów, w którym powiedział mi, że żałuje tego, że wcześniej nie wiedział o nas, ponieważ zaoszczędzilibyśmy mu kilka dobrych dni. Zresztą przeczytajcie sami:

Osobiście odwiedziłem 2 najbliższe salony skody. Podczas pierwszej wizyty w jednym z nich zostałem odprawiony z kwitkiem, bo jak usłyszałem „sprzedawcy są dzisiaj zajęci wydawaniem samochodów oraz jazdami próbnymi”. W drugim salonie już przynajmniej udało mi się zamienić kilka słów z pracownikiem. Na pytanie „jaką cenę może Pan zaproponować w porównaniu do katalogu?” usłyszałem, że maksymalnie mogą mi dać 1500zł rabatu + ewentualnie jakieś dywaniki. 1500zł przy aucie za ponad 100tys. wydawało mi się za mało. Stwierdziłem, że napiszę maile do innych salonów. W sumie wysłałem maile do wszystkich salonów w promieniu kilkudziesięciu kilometrów. Niestety czas poświęcony na skontaktowanie się z dealerami nie przyniósł efektu, ponieważ nie doczekałem się żadnej odpowiedzi. Żadnej. Byłem trochę zdziwiony…nikt nie chce mi sprzedać samochodu?

Na jednym z forum zobaczyłem reklamę Pańskiego serwisu i postanowiłem go przetestować. Skonfigurowałem auto i wysłałem. Efekt? Dostałem w sumie 3 oferty. Trochę mało, ale za to bardzo porządne. Najlepsza z nich to rabat 9510zł, lecz 250km od domu. Postanowiłem zadzwonić do tego dealera i tu kolejny, pozytywny szok. Miła obsługa, a na dodatek nie musiałem jechać osobiście, żeby zamówić samochód. Wszystko przez maila i telefon. Auto do odbioru będzie za 4 miesiące. Gdybym wcześniej skorzystał z Carly to zaoszczędziłbym naprawdę sporo czasu. Dziękuję! Na pewno będę polecał Państwa serwis swoim znajomym.

Tomasz

Dlaczego sprzedawcy nie są skłonni do udzielania rabatów klientom wchodzącym „z ulicy”? Dlaczego nie odpisują na maile? Zanim odpowiem na te pytania, to chcę jednak zaznaczyć, że nie piszę tutaj o wszystkich sprzedawcach, ponieważ byłoby to krzywdzące dla tych, którzy z dbałością podchodzą do każdego klienta, zarówno tego, który wchodzi przez drzwi salonu, jak i tego internetowego. Wróćmy jednak do naszego tematu – otóż przyczyn jest kilka.

  • Klient internetowy – sprzedawcy pracujący w salonie samochodowym to bardzo, ale to bardzo zapracowani ludzie. Muszą niemalże jednocześnie obsługiwać klientów, którzy osobiście przychodzą do salonu (rozmowa, prezentacja modelu, jazda próbna i wiele więcej), tych którzy wpadają bezpośrednio z konfiguratora Skody lub przez call center oraz tych którzy kontaktują się przez telefon. Do tego dochodzi bieżąca obsługa klientów flotowych, szkolenia, raporty i czasu na odpowiedz na setnego maila danego dnia czasami po prostu brakuje. Dodatkowo dochodzi kwestia jakości klientów. Sprzedawca nie ma absolutnie żadnych informacji o osobie, która kontaktuje się mailowo, a co za tym idzie szansa na to, że klient internetowy kupi jest bardzo mała.

Dealerzy współpracujący z naszym serwisem są zaznajomieni z marką Carly.pl i wiedzą, że przekazujemy im wysokiej jakości klientów. Przez co wysyłają oferty, które uwzględniają maksymalny rabat na nową skodę, jakiego mogą udzielić.

  • Klient odwiedzający salon – tutaj sprawa wygląda trochę inaczej, ponieważ taką osobą sprzedawca musi się zająć. Jednak pracownik salonu wychodzi z założenia, że skoro klient już przyszedł do salonu osobiście, to raczej jest to osoba mieszkająca w okolicy, która nie sprawdza osobiście cen w salonach powiedzmy 150km od domu. Dodatkowo sprzedawcy poprzez zwykłą rozmowę są w stanie łatwo uzyskać dane kontaktowe do takiej osoby, dzięki czemu mogą kontaktować się z klientem i skłaniać go do zakupu właśnie w ich salonie.

Jest również trzeci i ostatni powód, dla którego indywidualne negocjacje nie przynoszą zamierzonych efektów w postaci rabatu na nowe auto. Otóż chodzi o samych kupujących. Jestem świadomy, że nie każdy lubi się targować lub też nie ma takich umiejętności. Bądźmy szczerzy, pracownicy salonu odbywają takich rozmów kilka, o ile nie kilkanaście dziennie więc są po prostu przygotowani i odporni na naciski ze strony klientów.

Dlatego Carly.pl przejmuje całą kwestię negocjacji ceny oraz ogólnych warunków sprzedaży i dostarcza klientowi gotowe rozwiązanie.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Przeczytaj także

Auto w abonamencie a wypadek samochodowy

Przeglądasz oferty, wybierasz auto, dopinasz formalności i wreszcie odbierasz wyczekany samochód. Pokonujesz pierwsze kilometry ciesząc się z nowego nabytku. A tu nagle… BUM! Kolizja. Nie brzmi to jak historia marzeń. A taka własnie sytuacja spotkała naszego Klienta w zeszłym miesiącu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa wynajmu zostaje rozwiązana? Czym teraz jeździć? Na przykładzie […]

20 marca 2019

Wynajem długoterminowy dla osób fizycznych

Wprawdzie na wynajem długoterminowy najczęściej decydują się przedsiębiorstwa, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tej opcji skorzystały także osoby prywatne. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawana pytania przez naszych Klientów indywidualnych odnośnie wynajmu długoterminowego.  

7 lutego 2019

Utrata wartości samochodu

Kupując nowy samochód musimy liczyć się z utratą jego wartości. Mówi się, że tuż po wyjechaniu z salonu auto traci na wartości ok 10%. Po 3 latach użytkowania nasz samochód warty jest nawet połowę mniej – w zależności od modelu. Co więc wpływa na utratę wartości auta i które modele najlepiej trzymają cenę?  

17 stycznia 2019

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018