Menu

Test VW Golfa

14 kwietnia 2018    /    Testy samochodów

Po przetestowaniu 3 dużych limuzyn – Passata, Superba oraz Insigni, przyszedł czas na nieco mniejszy kaliber. W nasze ręce wpadł kultowy Volkswagen Golf w wersji Highline. Jak spisał się w naszym 7 stopniowym teście? Sprawdźcie sami.

1. Czy jest ładny?

Golf nie jest może wizytówką ekstrawaganckiego designera, ale może się podobać. Zwłaszcza detale w tym samochodzie sprawiają, że na twarzach jego właścicieli może pojawiać się uśmiech. Przykład? Proszę bardzo – system infotainment.

System Infotainment w Golfie Highline - carly.pl

Czytelny, intuicyjny i dobrze komponujący się z całym wnętrzem. Jedyna jego wada – widać dosłownie każdy odcisk palca, a z racji, że jest to ekran dotykowy, odcisków jest całkiem sporo. Drugi przykład to chromowane elementy ozdobne na zewnątrz auta. Nie jest ich może jakaś powalająca ilość, bo znajdują się głównie w przednim zderzaku, na relingach oraz w listwie pod linią szyb bocznych, ale sprawiają, że auto jest przyjemniejsze dla oka.

 

2. Czy jest szybki?

Do testów dostaliśmy egzemplarz 1.5 TSI BlueMotion ze 130-konnym benzyniakiem sprzężonym ze skrzynią DSG. Auto nigdy nie będzie najszybsze w sprincie do setki, ale nie takie jest jego zadanie. Przede wszystkim ma być oszczędne, a to wychodzi mu całkiem nieźle, o czym przeczytacie w dalszej części testu.

Bluemotion Golf Variant Highline - carly.pl

 

3. Czy jest bezpieczny?

3x tak. Po pierwsze nasz Golf posiadał poduszki powietrzne chyba w każdym miejscu, gdzie konstruktorom udało się je wcisnąć 😉 Po drugie Aktywny tempomat z funkcją wykrywania zmęczenia kierowcy i line assist – istne cudo. Po pierwsze, gdy jedziemy na aktywnym tempomacie i auto „zauważy” brak naszej aktywności przez jakiś czas, delikatnie szarpnie by wybudzić nas z ewentualnego snu. Gdy dalej nie reagujemy, samochód powtórzy szarpnięcie, tym razem sporo mocniej. Jeśli po tym zabiegu dalej nie zrobimy nic z samochodem, ten zwolni, włączy światła awaryjne i finalnie zatrzyma się przy prawej krawędzi jezdni. The future is coming 😀

 

4. Czy jest wygodny?

Tak. Nasza testówka miała fotele ErgoActive z funkcją masażu, który sprawia, że długie trasy nie stanowią najmniejszego problemu. Jedyne co może przeszkadzać, to w przypadku, gdy z przodu jadą wysokie osoby, na tylnej kanapie robi się trochę ciasno.

 

5. Czy jest ekonomiczny?

I to jak! Pierwszy raz spotkaliśmy się z przypadkiem, że komputer pokazywał większe spalanie niż wyszło z dystrybutora. Nie była to jakaś powalająca różnica, bo zaledwie 0,2l/100km, ale zawsze coś. Jadąc dynamicznie w cyklu mieszanym Golf zjadał średnio 7,4l/100km. Wynik całkiem przyzwoity, zwłaszcza, że sporo podróżowaliśmy w 4 osoby.

Golf Variant Highline - carly.pl

 

6. Czy ma wady?

Rzeczą, która najbardziej nam przeszkadzała, to trochę mała ilość miejsca na tylnej kanapie. 4 dorosłe, wysokie osoby, to chyba nieco za dużo dla Golfa. Natomiast dla 2 rodziców + 2 dzieci Golf wystarczy w zupełności. Druga rzecz, do którego moglibyśmy się przyczepić, to szybko brudzący się ekran nawigacji.

Lekko denerwujący był też dźwięk wysuwania się kamery cofania. Jest ona schowana pod znaczkiem VW na klapie bagażnika (swoją drogą fajne rozwiązanie – kamera nie brudzi się podczas jazdy). Za każdym razem, gdy wrzucaliśmy wsteczny, z tyłu auta wydobywał się irytujący metaliczny brzdęk.

Kamera cofania ukryta pod logo VW na klapie bagażnika - carly.pl

 

7. Czy sami byśmy takiego kupili?

Gdyby tylko miał znaczek R na masce, to chętnie. 🙂 Ogólnie za Golfem przemawia jego ekonomia i genialne prowadzenie. Myślę, że jest to naprawdę mocny gracz na rynku.

 

W tym miejscu chcemy podziękować VW Centrum Wrocław za użyczenie nam samochodu do testów.

 

A Wy co sądzicie o Golfie? Czy kult jakim jest otoczony jest uzasadniony, czy jednak już nieco przeminął wraz z kolejnymi generacjami?

Przeczytaj także

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018