Menu

Test Skody Superb Laurin&Klement

02 listopada 2017    /    Kupujemy samochód, Porady motoryzacyjne, Testy samochodów

Jakiś czas temu przeprowadziliśmy tygodniowy test Opla Insignii. Teraz z kolei przyszedł czas na Skodę Superb, która, nie ma co ukrywać, stała się prawdziwym hitem na polskim rynku. Znalazła bardzo szerokie grono nabywców, zarówno jako auta firmowe, jak i wśród prywatnych użytkowników. Jak spisała się w naszym 7 stopniowym teście? Przeczytajcie sami.

1. Czy jest ładna?

Superb może się podobać głównie dzięki ostrym liniom w przedniej części samochodu. W porównaniu do VW Passata jest dużo bardziej agresywny, zwłaszcza w wersji Sportline.

Wnętrze natomiast jest już bardziej stonowane. Użytkownik Superba Laurin & Klement ma poczuć się, jak w prawdziwym luksusowym samochodzie. Jasna, skórzana i do tego wentylowana tapicerka w połączeniu ze skórzaną kierownicą sprawia, że w środku jest naprawdę przytulnie.

2. Czy jest szybka?

Do testów otrzymaliśmy 2-litrowy silnik diesla o mocy 190 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 400Nm. Przyznam szczerze, że spodziewaliśmy się lepszej dynamiki, zwłaszcza, że auto było sprzężone z automatyczną skrzynią DSG.

3. Czy jest bezpieczna?

Jak najbardziej tak. I to nie tylko z powodu licznych systemów bezpieczeństwa, takich jak m.in. poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy, kurtyny powietrzne, asystent pasa ruchu, czujniki martwego pola, ale również dzięki swoim gabarytom. Superb jest po prostu wielki i w razie zderzenia sporo blachy ochrania kierowcę oraz pasażerów.

4. Czy jest wygodna?

Bardzo. Wersja L&K jest wyposażona w zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z wyborem profilu jazdy, które w trybie Comfort przemienia Superba w statek, który niemal płynie po drodze. Nie są wyczuwalne żadne nierówności czy dziury, przy czym, co ważne, auto nadal prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie.

Nie możemy nie wspomnieć o olbrzymiej ilości miejsca, jakie mają do dyspozycji zarówno osoby podróżujące z przodu samochodu, jak i na tylnej kanapie.

5. Czy jest ekonomiczna?

Podczas dynamicznej jazdy w trybie Sport w cyklu mieszanym nasz testowy Superb spalił według komputera pokładowego 7,1l/100km, przy czym realne spalanie liczone „z dystrybutora” nie odbiegało jakoś znacznie od tej wartości.

6. Czy ma wady?

Skoda Superb jest na tyle poprawnym i dopracowanym samochodem, że ciężko było nam znaleźć jakiekolwiek wady, zarówno jeśli chodzi o jakoś wykonania jak i użyte materiały. Gdybyśmy jednak musieli się do czegoś przyczepić, to silnik mógłby być nieco bardziej dynamiczny.

7. Czy sami byśmy taką kupili?

I tu pojawia się bardzo trudne pytanie. Z jednej strony Superb jest już sprawdzoną i bardzo dopracowaną konstrukcją, natomiast z drugiej strony nie wywołał u nas tylu emocji, co testowana wcześniej Insignia. Jednak po dłuższym zastanowieniu się i wymienieniu wszystkich „za” i „przeciw” doszliśmy do wniosku, że dzięki swojej ekonomii, ale przede wszystkim dzięki komfortowi jazdy chętnie widzielibyśmy Superba na naszym podjeździe.

 

A jakie są Twoje wrażenia z jazdy tym bardzo popularnym modelem Skody?

Jeśli sam chcesz kupić Superba, sprawdź, jaką cenę otrzymasz w naszym serwisie: konfigurator Skoda Superb

Przeczytaj także

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018