Menu

Test nowej Insignii Grand Sport

Ostatnio mieliśmy okazję testować przez tydzień Nową Insignię Grand Sport w wersji Elite wyposażoną w 2-litrowy, 170-konny silnik diesla. Postanowiliśmy się z Wami podzielić naszymi wrażeniami, ale nie tak, jak robią to inni, lecz bardziej po ludzku. Cały test podzieliliśmy na 7 elementów, które są według nas najważniejsze w codziennym użytkowaniu samochodu.

1. Czy jest ładna?

TAK! Mimo że ocena wyglądu to kwestia bardzo subiektywna, to Nowa Insignia bardzo przypadła nam do gustu. Agresywna sylwetka, która nie oszukujmy się, z przodu mocno nawiązuje do Mazdy 6, w połączeniu z silnie opadającą linią dachu może się podobać. Do tego nasz Opel wyposażony był w biały perłowy lakier i przyciemnione szyby, co sprawiło, że wyglądał jeszcze lepiej.

A jak było w środku? Równie dobrze. Pakiet OPC, który zawiera aluminiowe nakładki na pedały, czarną podsufitkę oraz skórzaną sportową kierownicę ze spłaszczonym dołem sprawia, że Insignia nabiera jeszcze więcej sportowego charakteru.

2. Czy jest szybka?

Ciężko mówić o sportowych doznaniach w przypadku Insignii, ale 170 koni mechanicznych oraz UWAGA! aż 400Nm momentu obrotowego sprawiają, że tym smochodem można przemieszczać się całkiem sprawnie 😉

3. Czy jest bezpieczna?

Zdecydowanie tak i to z powodu kilku elementów. Pierwszy, który zrobił na nas największe wrażenie, to adaptacyjne reflektory IntelliLux. Ale co to znaczy, że są adaptacyjne? Ano to, że w praktyce możemy mieć cały czas włączone światła drogowe, a samochód w automatyczny sposób dostosuje je do panujących warunków na drodze (w mieście, na autostradzie, w tunelu, w zakręcie) tak, aby zapewnić jak najlepszą widoczność, a jednocześnie nie oślepiać innych kierowców. Dodatkowo auto było wyposażone w system utrzymania pasa ruchu oraz w system ostrzegający przed pieszymi i innymi pojazdami, który w razie wykrycia zagrożenia mógł zatrzymać naszego Opla.

4. Czy jest wygodna?

Tak. Fotele można wyregulować w wielu płaszczyznach oraz, co ciekawe, można dostosować podparcie dolnych partii ud. Na dodatek cała ergonomia jest na naprawdę wysokim poziomie. Sterowanie telefonem, tempomatem oraz radiem z kierownicy jest bardzo intuicyjne. W porównaniu z poprzednią Insignią producent znacznie ograniczył ilość przycisków w środkowej części deski rozdzielczej. Fizyczne przyciski zostały ograniczone głównie do sterowania klimatyzacją, natomiast cała reszta została przeniesiona do nawigacji IntelliLink z 8-calowym dotykowym ekranem, którego obsługa również jest bardzo prosta.

5. Czy jest ekonomiczna?

Nowa Insignia podczas dynamicznej jazdy realnie spala 6,9l w mieście oraz 6l w trasie. Są to zatem wyniki nieco powyżej danych producenta, ale myślimy, że gdyby jeździć nieco spokojniej, to wynik w granicach 5l w trasie jest jak najbardziej do osiągnięcia.

6. Czy ma wady?

Podczas tygodniowego testu jedyną rzeczą, która wybitnie nas denerwowała, to domykanie klapy bagażnika. Czasami trzeba było dosyć mocno trzasnąć, aby bagażnik się zamknął. Myśleliśmy też, że uciążliwa będzie mała ilość miejsca nad głową w tylnym rzędzie siedzeń, jednak pomimo silnie opadającej linii dachu osoby o wzroście ok 1,9m mogły wygodnie podróżować.

7. Czy sami byśmy taką kupili?

Biorąc pod uwagę to, że główni rywale Insignii, czyli VW Passat, Mazda 6 oraz Ford Mondeo nieco już się opatrzyli na polskich ulicach doszliśmy do wniosku, że kupilibyśmy nowego Opla. Na naszą decyzję miały również wpływ ciekawa stylistyka, dobra jakość wykonania i dynamiczny silnik, który bardzo przypadł nam do gustu.

Jeżeli sam szukasz takiego auta dla siebie skorzystaj z naszego konfiguratora i przekonaj się, jaki rabat uzyskasz na swojego Opla.

Zobacz też, jak wyglądały upusty na poszczególne modele Skody oraz Opla, w tym także Nowej Insignii, w pierwszym półroczu 2017: Raport z uzyskanych rabatów styczeń-czerwiec 2017

Szerokiej drogi! 🙂

Przeczytaj także

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018