Menu

Opel Insignia – koniec marzeń o GSi?

20 marca 2018    /    Nowości motoryzacyjne

Pod koniec zeszłego roku miała miejsce premiera sportowej wersji Opla Insigni z emblematem GSi. Model ten miał dostarczać maksymalnej przyjemności ze sportowej jazdy. Samochód dostępny był w dwóch wersjach silnikowych: 260-konna benzyna oraz 210-konny diesel.

Jednak od dłuższego czasu dealerzy nie przyjmują zamówień na Insignię GSi w wersji benzynowej. Wygląda na to, że nowy właściciel Opla – koncern PSA – postanowił całkowicie zrezygnować z jednostki 2.0 Turbo 260KM 4×4 z automatyczną 8-stopniową skrzynią, czyli najmocniejszego silnika benzynowego w ofercie tego producenta.

To smutna wiadomość, zwłaszcza, że pojawiła się na krótko po tym, jak Opel zaprezentował światu wskrzeszoną legendarną markę GSi, czyli sportowe wersje swoich samochodów. Wisienką na torcie w nowej Insigni GSi miał być właśnie 260-konny silnik benzynowy, lecz na chwilę obecną samochód możemy zamówić jedynie ze słabszym silnikiem diesla. Czy jednak turbodiesel zasługuje na kultowe oznaczenie GSi, które wciąż jest symbolem sportowych aut „z pazurem”?

Wspomniany wyżej silnik zniknie nie tylko z modelu GSi, lecz także z pozostałych wersji, w których była oferowany tj. Innovation i Elite. W gamie silników benzynowych do wyboru pozostaje teraz tylko jednostka 1.5 Turbo o mocach 140 oraz 165 koni mechanicznych.

Skazani na diesla?

Na chwilę obecną – TAK. Pozostaje nam jedynie czekać na oficjalny komunikat ze strony PSA na temat silnika benzynowego w Insigni GSi. Być może producent zdecyduje się na wprowadzenie znanego już z Astry 200-konnego silnika 1.6 Turbo lub też Insignia dostanie 225-konny silnik od swojego brata bliźniaka – Peugeota 508.

Przeczytaj także

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018