Menu

Od czego zależy rabat w salonie samochodowym?

21 kwietnia 2018    /    Kupujemy samochód, Porady motoryzacyjne

Pewnie nie raz spotkaliście się z sytuacją, że na dokładnie takie samo auto, salony samochodowe proponowały zupełnie inne rabaty. Różnice mogły tu sięgać nawet kilkunastu tysięcy złotych (w przypadku tych droższych aut). Od czego więc zależy upust, jaki otrzymamy od danego sprzedawcy?

Nie ma tu idealnego schematu, uniwersalnego dla każdej marki. W przypadku każdego producenta, wygląda to nieco inaczej, choć są pewne wspólne elementy.

 

1. Auto od ręki – łakomy kąsek?

Dealerzy na auta, które mają u siebie na placu, często są w stanie zaoferować lepsze warunki. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest kilka.

Po pierwsze, dealer płaci importerowi za każdy samochód, który stoi u niego na placu, więc naturalne jest, że zależy mu, żeby takie auto jak najszybciej sprzedać i zarobić. Dlatego też dealerom zdarza się skusić klienta na auto, które być może odbiega nieco od jego idealnych wymagań, jest za to dużo tańsze.

Czasami dealer przyjmuje zamówienie od klienta na bardzo specyficzną konfigurację samochodu. Może się potem okazać, że klient takiego auta ostatecznie nie obierze. Salon zostaje wówczas z samochodem, na który jest niewielu chętnych. Stara się więc go jak najszybciej pozbyć oferując atrakcyjną cenę.

 

2. Wykonanie planu przez dealera

Salony samochodowe są niczym korporacja. Mają do wykonania pewne plany sprzedażowe, za które są rozliczane przez importera. Jeśli pod koniec miesiąca/kwartału salon nie sprzedał jeszcze wystarczającej ilości samochodów, będzie mu zależało, żeby ten plan jak najszybciej wyrobić. Możemy wtedy na tym skorzystać – kupić auto, na którym salon być może nie zarobi tak dużo, jak zazwyczaj, ale jednak uda mu się zrealizować plan.

 

3. Zależy kto kupuje

Niestety pewne grupy klientów mogą liczyć na dużo lepsze warunki.

 

Przedsiębiorcy mają lepiej

Nie da się ukryć – na najlepsze rabaty mogą liczyć właściciele przedsiębiorstw lub osoby kupujące auto „na firmę”. Przykładowo przy zakupie VW Golfa przedsiębiorca może liczyć na średnio 4 p.p. dodatkowego rabatu w porównaniu do osoby fizycznej.

Dzieje się tak, ponieważ producenci są świadomi, że przedsiębiorca to klient, który wymienia samochód średnio co 3-4 lata. Starają się więc skusić go swoją ofertą proponując większe rabaty.

Drugim czynnikiem sprzyjającym wysokim upustom dla przedsiębiorców jest ilość samochodów we flocie. Im więcej aut – tym większy rabat procentowy. Salon samochodowy widzi wówczas, że taki klient ma większy potencjał i pewnie będzie chciał kupić więcej samochodów, dlatego warto przywiązać go do siebie na dłużej.

Klient otrzymuje tzw. dodatkowe wsparcie, które może wynosić ok. 5-6% w zależności od marki. Tutaj jednak sprawa też nie jest taka prosta – w przypadku Mercedesa i Volvo bardzo liczy się to, jakie auta mamy we flocie. Większy rabat dostaną te firmy, które posiadają auta klasy premium (np. Audi, BMW), aniżeli te bardziej budżetowe (np. Dacia).

Dodatkowo, przedsiębiorcy często finansują nowy samochód leasingiem od dealera, na którym salon też oczywiście zarabia. Właśnie dlatego firmy to łakomy kąsek dla salonów samochodowych.

 

Grupy zawodowe wśród preferowanych klientów

Na lepsze warunki mogą też liczyć przedstawiciele grup zawodowych. Największa różnica w poziomie rabatowania pomiędzy osobą fizyczną a przedstawicielem grupy zawodowej widoczna jest w przypadku aut klasy premium. Może sięgać kilku procent. W wielu markach uprzywilejowani są lekarze, prawnicy czy architekci.

Przykładowo Volvo oferuje dodatkowe rabaty także dla m.in. osób duchownych oraz wykładowców akademickich. Ten producent stawia także lojalność – w idealnej sytuacji znajduje się np. lekarz, który wymienia stare Volvo na nowe 🙂 może on liczyć na całkiem atrakcyjny rabat.

Marką, która też docenia grupy zawodowe jest Opel. Poza oczywistymi grupami, takimi jak lekarze czy prawnicy, Opel wspiera sprzedaż wśród nauczycieli, służb mundurowych i rolników.

 

Osoby fizyczne – liczy się lojalność

Na początek dobra wiadomość 🙂 Skoda stara się traktować wszystkich swoich klientów na równi. Nie ma specjalnego rozróżnienia pomiędzy rabatami dla osób fizycznych, grup zawodowych czy firm (chyba, że ta posiada więcej niż 2 auta we flocie).

Skoda i Opel stawiają na lojalność swoich klientów. Osobom, które w poprzednich latach kupiły u nich auto, oferują dodatkowe bonusy. Skoda dorzuca przedłużoną o 2 lata gwarancję (do 60 tys. km) oraz rabat kwotowy do 2 tys. zł. W przypadku Opla powracający klient otrzymuje FlexCare 2+2, czyli oprócz standardowej 2-letniej gwarancji dostajemy jeszcze dodatkowe 2 lata ochrony pogwarancyjnej (za ten bonus trzeba jednak dopłacić szalone 1,23 zł).

 

Jeśli więc nie kupujecie auta na firmę, upewnijcie się, czy czasem nie łapiecie się na rabat dla grupy zawodowej. Warto dopytać o to dealera, może akurat dana marka ma dla Was jakiś dodatkowy upust.

…lub zostawcie do nam 🙂 z wielką przyjemnością wynegocjujemy dla Was najlepszą cenę!

Przeczytaj także

Auta do 1000 zł

Przygotowaliśmy dla Was propozycję aut do 1000 zł netto miesięcznie w wynajmie długoterminowym.

10 lipca 2019

Podsumowanie I półrocza 2019

Dopiero co wrzucaliśmy podsumowanie I kwartału, a tu już czas na podsumowanie półrocza 😮 Poniżej znajdziecie infografikę przedstawiającą nasze wyniki od stycznia do czerwca 2019. Bardzo dziękujemy naszym Klientom za zaufanie 💚💚💚

5 lipca 2019

Wynajem długoterminowy a wykup samochodu

Często Klienci pytają nas, czy auto można wykupić na koniec umowy. Oczywiście, że tak! Ale są też inne możliwości. O nich poniżej.

18 czerwca 2019

Podsumowanie I kwartału 2019

Pierwszy kwartał 2019 roku już za nami! Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie tego okresu. Tym razem zamiast dużej ilości tekstu, przygotowaliśmy dla Was przyjemną dla oka infografikę.  

1 kwietnia 2019

Auto w abonamencie a wypadek samochodowy

Przeglądasz oferty, wybierasz auto, dopinasz formalności i wreszcie odbierasz wyczekany samochód. Pokonujesz pierwsze kilometry ciesząc się z nowego nabytku. A tu nagle… BUM! Kolizja. Nie brzmi to jak historia marzeń. A taka właśnie sytuacja spotkała naszego Klienta w zeszłym miesiącu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy umowa wynajmu zostaje rozwiązana? Czym teraz jeździć? Na przykładzie […]

20 marca 2019

Wynajem długoterminowy dla osób fizycznych

Wprawdzie na wynajem długoterminowy najczęściej decydują się przedsiębiorstwa, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby z tej opcji skorzystały także osoby prywatne. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na najczęściej zadawana pytania przez naszych Klientów indywidualnych odnośnie wynajmu długoterminowego.  

7 lutego 2019

Utrata wartości samochodu

Kupując nowy samochód musimy liczyć się z utratą jego wartości. Mówi się, że tuż po wyjechaniu z salonu auto traci na wartości ok 10%. Po 3 latach użytkowania nasz samochód warty jest nawet połowę mniej – w zależności od modelu. Co więc wpływa na utratę wartości auta i które modele najlepiej trzymają cenę?  

17 stycznia 2019

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018