Menu

Crossovery i SUV-y – porównanie wyposażenia i rabatów (luty 2018)

09 marca 2018    /    Kupujemy samochód, Raporty

Crossovery i SUV-y to obecnie jedne z najczęściej wybieranych samochodów w Polsce. Praktycznie nie ma już producenta, który w swojej ofercie nie miałby choć jednego przedstawiciela tego segmentu. Co sprawia, że są tak popularne? Dzięki swoim gabarytom mogą sprawiać wrażenie bardziej bezpiecznych, a wyższe zawieszenie sprawia, że sprawniej pokonują wszelkie nierówności i miejskie krawężniki. 🙂

Przygotowaliśmy dla Was zestawienie przedstawicieli crossoverów i SUV-ów dostępnych na carly.pl. W pierwszej części pokazujemy rabaty, jakie można był uzyskać na te samochody w lutym 2018. Druga część to porównanie wyposażenia z podziałem na segmenty.

RABATY

Obecnie na rynku dostępnych jest tyle crossoveryów i SUV-ów, że konieczne jest podzielenie ich na segmenty – ciężko przecież porównać Opla Mokkę z VW Touaregiem 🙂

1. Segment B – to miejskie crossovery, „uterenowione” hatchbacki. Przedstawicielami tej grupy są Opel Mokka, Opel Crossland i VW T-Roc.

Największy wynegocjowany przez nas rabat to 11 300 zł na Opla Mokkę.

Tak prezentowały się średnie rabaty:

Jak widać w poniższej tabelce, T-Roc zdecydowanie odstaje pod względem średniej ceny katalogowej. Klienci, w przypadku tego auta, decydowali się na bogato wyposażone wersje, najczęściej z automatyczną skrzynią biegów DSG, często też wybierając napęd 4×4.

 

2. Segment C – crossovery kompaktowe, nieco większe od miejskich crossoverów. W tym segmencie znajdziemy Skodę Karoq, Opla Grandlanda X oraz VW Tiguana.

Maksymalny rabat w grupie crossoverów kompaktowych – ponad 20 tyś zł – uzyskaliśmy na Tiguana.

Średnie rabaty w tym segmencie:

Analogicznie do poprzedniej grupy, średnia cena konfigurowanego Volkswagena była zdecydowanie wyższa niż pozostałych aut.

 

3. Segment D – samochody z tego segmentu są już zdecydowanie większe, mają także więcej cech terenowych. Najczęściej wybierane są w opcji 4×4. Dzięki swojej pojemności powoli eliminują z rynku dużo mniej atrakcyjne wizualnie minivany.

Największy rabat dotyczył Tiguana Allspace i wyniósł ponad 22 tyś zł.

Poniżej średnie rabaty w segmencie D. W tej grupie zabrakło VW Touarega, ponieważ chwilowo nie można składać zamówień na te samochody – lada chwila wejdzie nowa generacja 🙂 najprawdopodobniej w kwietniu 2018r.

Rabaty na Tiguana były nieco wyższe niż w przypadku Kodiaqa – jednak sama wartość konfigurowanego VW była wyższa niż Skody.

 

PORÓWNANIE WYPOSAŻENIA

Porównanie wyposażenia samochodów, nawet wewnątrz danego segmentu, to nie lada wyzwanie 🙂  Staraliśmy się wybrać jak najbardziej odpowiadające sobie silniki (chociaż nawet w takim wypadku różnica sięga nawet 20KM) i wersje (tutaj kierowaliśmy się tym, co najczęściej wybierają nasi Klienci – są to zazwyczaj wersje średnie lub najwyższe, coraz mniej osób decyduje się na te najbardziej podstawowe).

Segment B

Do porównania wybraliśmy tutaj wersje średnie – ani nie najbiedniejsze, ani nie najbogatsze 🙂 Są to odpowiednio Enjoy w Oplu i Advance w VW. Przedstawiamy Wam ceny najczęściej wybieranych silników – po jednym benzynowym i diesla (w przypadku VW T-Roc silnik diesla dostępny był jedynie w najbogatszej wersji wyposażenia, więc go nie porównujemy; nie byłoby to sprawiedliwe). Volkswagen tradycyjnie już odstaje cenowo od swoich konkurentów, lecz oferuje on znacznie bogatsze wyposażenie. Więcej opcji ma już w standardzie, a nawet jeśli coś wymaga dopłaty, kwota ta w większości przypadków jest niższa niż w Oplu.

Segment C

Skoda Karoq oferuje jedynie dwie wersje – Ambition i Style. Nasi Klienci zdecydowanie częściej wybierają tę drugą, lepiej wyposażoną. Tymczasem zarówno Grandland X, jak i VW Tiguan oferowane są w aż czterech wersjach. Do celów porównania wybraliśmy więc te „średnie wyższe”, czyli odpowiednio Elite w Oplu i Join w VW.  Ponownie Volkswagen cechuje się najlepszym wyposażeniem, lecz również najwyższą ceną.

Segment D

Samochody w tym segmencie są zdecydowanie najdroższe, ale też porównujemy najbogatsze wersje wyposażenia. Najczęściej w przypadku tych aut wybierany jest napęd 4×4 i automatyczna skrzynie biegów. W wersji benzynowej ich moc to 180KM, a w przypadku diesla jest to 150KM. Zważając na to, że obecnie Skoda nie różni się tak bardzo od Volkswagena, czy warto decydować się na Tiguana? To pozostawiamy już Waszej ocenie 🙂

Dajcie znać, czy to porównanie było dla Was choć trochę pomocne. Bardzo liczymy na wskazówki, czego następnym razem unikać, a co trzeba dołożyć, żeby takie porównania jak najbardziej spełniły Wasze oczekiwania i ułatwiły tę trudną decyzję – jaki nowy samochód kupić 🙂

Jeśli już teraz chcesz sprawdzić cenę na swoje nowe auto, skonfiguruj je na naszej stronie:

Przeczytaj także

Wynajem długoterminowy – ocena auta na koniec umowy

Gdy oddajemy samochód na koniec trwania umowy, jest on bardzo dokładnie sprawdzany pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Oczywiście to prawie niemożliwe, żeby po dwóch czy trzech latach na aucie nie było choćby najmniejszego odprysku. Dlatego też możemy posłużyć się swoistym „Przewodnikiem zwrotu pojazdu”, w którym dokładnie opisane są wszystkie akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia. Za każde nieakceptowalne […]

13 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – krok po kroku

Nowy samochód bez wychodzenia z domu? Nic prostszego! Wystarczy, że wybierzesz samochód, złożysz wniosek, podpiszesz umowę, a pojazd dostarczymy pod Twoje drzwi. Ale… być może pojawią się w Twojej głowie pewne wątpliwości – jak to dokładnie wygląda, czy to bezpieczne i gdzie jest haczyk? W tym wpisie wyjaśniamy, jak wygląda cały proces krok po kroku […]

4 grudnia 2018

Wynajem długoterminowy – porównanie pakietów

Decydując się na wynajem długoterminowy zależy nam przede wszystkim na wygodzie – żebyśmy nie musieli martwić się co zrobić z autem na koniec umowy, tracić czas na formalności związane z ubezpieczeniem OC/AC, czy ponosić dodatkowe koszty serwisu. Każde oferowane przez nas auto w wynajmie długoterminowym dostępne jest w 3 wariantach: Economy, Optimum i Premium. Różnią […]

15 listopada 2018

Odbiór auta – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach zakupy z dostawą do domu to nic szczególnego – zamawiamy w ten sposób ubrania, elektronikę, żywność. Nawet dostawa samochodu pod wskazany adres powoli staje się standardem – przynajmniej u nas (psst.. bezpłatnie 😉 ). Każdy wie, że rzecz zamówioną online musimy dokładnie obejrzeć z każdej strony – sprawdzić, czy nie jest uszkodzona […]

18 października 2018

[Aktualizacja] Zmiany w rozliczaniu samochodów firmowych od stycznia 2019

Pod koniec sierpnia opublikowany został projekt zmian dotyczących podatków dochodowych. Czego możemy się spodziewać? Całkiem sporych zmian w rozliczaniu samochodów firmowych oraz zmian w rozliczaniu leasingu droższych samochodów. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku.

13 września 2018

Rabaty kwiecień-lipiec 2018

Nadszedł czas na kolejny raport dotyczący rabatów, jakie udało nam się wynegocjować dla naszych Klientów. Po raz pierwszy w tym zestawieniu znajdziecie Forda, który dołączył do carly w czerwcu.  

9 sierpnia 2018

Dlaczego nie warto kupować auta demo?

Podczas poszukiwań nowego auta nasi Klienci często pytają o auta demonstracyjne/testowe. W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć, dlaczego nie jest to najlepsze rozwiązanie i dlaczego lepiej unikać tego rodzaju aut.

27 lipca 2018

Wybór auta do firmy [case study]

„Potrzebujemy ekonomicznego, ale komfortowego i w miarę dużego auta dla naszej firmy. Co możecie zaproponować?” – Z tym pytaniem spotykamy się dosyć często więc postanowiliśmy pokazać na żywym przykładzie, jak dobieramy auto pod Klienta, który nie ma sprecyzowanej marki czy modelu, a jedynie cechy, jakimi auto ma się charakteryzować.

21 czerwca 2018

Wzrost cen w salonach samochodowych – rok modelowy 2019

Zazwyczaj w okolicach połowy roku producenci samochodów wprowadzają tzw. nowy rok modelowy. Wiąże się to ze wzrostem cen w salonach samochodowych. Na jakie podwyżki musimy się przygotować? I jaka jest właściwie różnica między rokiem modelowym a rokiem produkcji?  

7 czerwca 2018