Crossovery i SUV-y – porównanie wyposażenia i rabatów (luty 2018)

Crossovery i SUV-y to obecnie jedne z najczęściej wybieranych samochodów w Polsce. Praktycznie nie ma już producenta, który w swojej ofercie nie miałby choć jednego przedstawiciela tego segmentu. Co sprawia, że są tak popularne? Dzięki swoim gabarytom mogą sprawiać wrażenie bardziej bezpiecznych, a wyższe zawieszenie sprawia, że sprawniej pokonują wszelkie nierówności i miejskie krawężniki. 🙂

Przygotowaliśmy dla Was zestawienie przedstawicieli crossoverów i SUV-ów dostępnych na carly.pl. W pierwszej części pokazujemy rabaty, jakie można był uzyskać na te samochody w lutym 2018. Druga część to porównanie wyposażenia z podziałem na segmenty.

RABATY

Obecnie na rynku dostępnych jest tyle crossoveryów i SUV-ów, że konieczne jest podzielenie ich na segmenty – ciężko przecież porównać Opla Mokkę z VW Touaregiem 🙂

1. Segment B – to miejskie crossovery, „uterenowione” hatchbacki. Przedstawicielami tej grupy są Opel Mokka, Opel Crossland i VW T-Roc.

Największy wynegocjowany przez nas rabat to 11 300 zł na Opla Mokkę.

Tak prezentowały się średnie rabaty:

Jak widać w poniższej tabelce, T-Roc zdecydowanie odstaje pod względem średniej ceny katalogowej. Klienci, w przypadku tego auta, decydowali się na bogato wyposażone wersje, najczęściej z automatyczną skrzynią biegów DSG, często też wybierając napęd 4×4.

 

2. Segment C – crossovery kompaktowe, nieco większe od miejskich crossoverów. W tym segmencie znajdziemy Skodę Karoq, Opla Grandlanda X oraz VW Tiguana.

Maksymalny rabat w grupie crossoverów kompaktowych – ponad 20 tyś zł – uzyskaliśmy na Tiguana.

Średnie rabaty w tym segmencie:

Analogicznie do poprzedniej grupy, średnia cena konfigurowanego Volkswagena była zdecydowanie wyższa niż pozostałych aut.

 

3. Segment D – samochody z tego segmentu są już zdecydowanie większe, mają także więcej cech terenowych. Najczęściej wybierane są w opcji 4×4. Dzięki swojej pojemności powoli eliminują z rynku dużo mniej atrakcyjne wizualnie minivany.

Największy rabat dotyczył Tiguana Allspace i wyniósł ponad 22 tyś zł.

Poniżej średnie rabaty w segmencie D. W tej grupie zabrakło VW Touarega, ponieważ chwilowo nie można składać zamówień na te samochody – lada chwila wejdzie nowa generacja 🙂 najprawdopodobniej w kwietniu 2018r.

Rabaty na Tiguana były nieco wyższe niż w przypadku Kodiaqa – jednak sama wartość konfigurowanego VW była wyższa niż Skody.

 

PORÓWNANIE WYPOSAŻENIA

Porównanie wyposażenia samochodów, nawet wewnątrz danego segmentu, to nie lada wyzwanie 🙂  Staraliśmy się wybrać jak najbardziej odpowiadające sobie silniki (chociaż nawet w takim wypadku różnica sięga nawet 20KM) i wersje (tutaj kierowaliśmy się tym, co najczęściej wybierają nasi Klienci – są to zazwyczaj wersje średnie lub najwyższe, coraz mniej osób decyduje się na te najbardziej podstawowe).

Segment B

Do porównania wybraliśmy tutaj wersje średnie – ani nie najbiedniejsze, ani nie najbogatsze 🙂 Są to odpowiednio Enjoy w Oplu i Advance w VW. Przedstawiamy Wam ceny najczęściej wybieranych silników – po jednym benzynowym i diesla (w przypadku VW T-Roc silnik diesla dostępny był jedynie w najbogatszej wersji wyposażenia, więc go nie porównujemy; nie byłoby to sprawiedliwe). Volkswagen tradycyjnie już odstaje cenowo od swoich konkurentów, lecz oferuje on znacznie bogatsze wyposażenie. Więcej opcji ma już w standardzie, a nawet jeśli coś wymaga dopłaty, kwota ta w większości przypadków jest niższa niż w Oplu.

Segment C

Skoda Karoq oferuje jedynie dwie wersje – Ambition i Style. Nasi Klienci zdecydowanie częściej wybierają tę drugą, lepiej wyposażoną. Tymczasem zarówno Grandland X, jak i VW Tiguan oferowane są w aż czterech wersjach. Do celów porównania wybraliśmy więc te „średnie wyższe”, czyli odpowiednio Elite w Oplu i Join w VW.  Ponownie Volkswagen cechuje się najlepszym wyposażeniem, lecz również najwyższą ceną.

Segment D

Samochody w tym segmencie są zdecydowanie najdroższe, ale też porównujemy najbogatsze wersje wyposażenia. Najczęściej w przypadku tych aut wybierany jest napęd 4×4 i automatyczna skrzynie biegów. W wersji benzynowej ich moc to 180KM, a w przypadku diesla jest to 150KM. Zważając na to, że obecnie Skoda nie różni się tak bardzo od Volkswagena, czy warto decydować się na Tiguana? To pozostawiamy już Waszej ocenie 🙂

Dajcie znać, czy to porównanie było dla Was choć trochę pomocne. Bardzo liczymy na wskazówki, czego następnym razem unikać, a co trzeba dołożyć, żeby takie porównania jak najbardziej spełniły Wasze oczekiwania i ułatwiły tę trudną decyzję – jaki nowy samochód kupić 🙂

Jeśli już teraz chcesz sprawdzić cenę na swoje nowe auto, skonfiguruj je na naszej stronie:

Przeczytaj także